tirsdag 4. august 2009

Utfordring tatt

Jeg ble utfordret til å vise hva jeg hadde laget tidligere av Kristin. Så her kommer to collagere med noe av det som ble laget fra ca jan 2008 til august 2008 når den forrige bloggen var i livet. Før bryllup og et halvt år i Brussel satte sine stopper for den bloggen. Det lille som er laget det siste året finnes det dessverre ikke bilder av. Men sommer produksjonen kommer til visning snart ;-)

Min søster mente jeg hadde vært ganske så upedagogisk ved å ikke skrive hva alle gjenstandene var for noe. Så her kommer det fra øverst til høyre: genser i eskimo, fisketeppe del 1 (det ble to stykker med en fin kant til slutt), lue, sjokolade til fristelse, sjal i glemt garn, tovet fotomappe, juleløper og et heklet halstørkle.

Jeg kan skryte av at min mann også strikker. Han har strikket den blå genseren til meg ;-)

Jeg deltok på første del av sokker 2008 og her er noen av de som ble laget da. Det var noen ledige plasser på sokker 2009 nå fra august, så da er jeg klar for å lage enda flere sokker!

4 kommentarer:

Margrethe sa...

Flotte collager! Men du kan godt skrive et lite stikkord om hva vi ser altså - lillesøs er iallefall veldig nysgjerrig på hva nederste bilde til venstre er i øverste collagen :) Håper forresten det var greit med litt reklame for deg!

Jorun sa...

Så mye fint!!
Og takk for kommentar i bloggen min. Du lurte på mønsteret på kluten. Det er så enkelt som å legge opp 61 masker. Strikk en rad rett og en rad 1 rett og 1 vrang. Sånn fortsetter du hele veien, til du syns kluten er lang nok.
Heklet bare en rad fastmasker rundt denne kluten. Men det går jo ann å gjøre mer ut av det med buer eller piqoter.

milstjerne sa...

Heisann :)
Så mye fint du har strikket! Jeg strikker mest firkanter jeg, som jeg ikke klarer å felle av..

Ha en fin dag :)

Kristin sa...

Så mye fint du har laget :) Takk for kommentaren på bloggen min. Jeg har bare kjapt prøvd den på min 1-åring, og det så ut som den satt godt på hodet den lille stunden den fikk sitte på. Men jeg har lest i andre blogger at de er godt fornøyde med luene fordi at de sitter godt på hodet. Men hvordan den er til litt mindre barn vet jeg ikke.