tirsdag 3. august 2010

Nattfiol

Nattfiolen er tilbake. Hun satser på at bloggen skal bli relativt hyppig oppdatert med kreative sprell.

Jeg tenkt å fortelle litt om nattfiol. Det er nemlig en blomst det.

Wikepedia skriver dette om blomsten.
Nattfiol blir 20-50 cm høy og bærer en klase med opptil 30 hvite eller svakt gulhvite
blomster. Den har som regel 2 store eggformede blad som er festet til stengelen ved roten.Planten er tilpasset pollinering ved hjelp av nattsvermere med (etter nord-europeisk standard) svært lang sugesnabel. De sender derfor ut en intens duft nattestid, har bleke blomster og en veldig lang spore med rikelig med nektar. Det er heller styrken på duften enn at duften ligner spesielt på fiol som har gitt den navnet.

Blogger Nattfiol er derimot en kronisk mamma som lett lar seg inspirerer til å starte på nye kreavtive påfunn uten at de tidligere prosjektene er blitt fullført. Målet med bloggen er å fullføre litt mer og utfordre meg selv kreativt. I mangel på vakre og fine bilder av meg selv viser jeg heller et bilde av min lille hjerteknuser. Julie på snart 10 måneder opplever verden med et nysgjerrig blikk og ivrige fingre.

Mamma - kan dette kameraet spises?

1 kommentar:

Åpent^hus sa...

skjønn blomst
og søt lillemor! :)