mandag 30. januar 2012

Tykke halser

Jeg har også hengt meg på den store garnslankingsutfordringen på Uformelt. Har i grunnen ganske mye garn liggende, så det kan være fint å ha som utfordring at garnlageret skal reduseres i 2012 i stedenfor at jeg kjøpe nytt garn til prosjekter som ikke blir ferdige.

Januarutfordringen var tykt garn. Jeg hadde seks nøster eksimo liggende som har blitt til to tykke halser.

 Hals 1 er strikket på pinner 10 med 35 masker. De to første og siste maskene er strikket rillestrikk og øvrigemasker er 1 kast og 2 sammen. Etter tre nøster strikket jeg stykket sammen. Ble en høy og varm hals til en venninne.
Vekt: 150 g

Hals 2 er strikket også på pinner 10, men med 17 masker i bredden. Dette ble en lengre hals som man får to ganger rundt halsen. Likt mønster som den forrige.
Vekt: 150 g

Ingen kommentarer: