tirsdag 27. oktober 2009

Babyklær - nå på baby

Jeg hadde en gjennomgang av klær som var strikket til Julie like før hun ble født og innså at jeg i grunnen ikke hadde så mange plagg som ville passe til en helt nyfødt baby. Det måtte jo gjøres som med, og med 15 dager over termin ble det mange dager med strikk.

Genser 

 Genser som er strikket i melert Lucca Fino garn som ble kjøt i Stockholm i fjor. Modellen ble funnet på Ravelry og heter Soft N Semless Baby Sweater, mønsteret finnes her.
Når jeg strikket på pinner 4 ble jakken passelig til en ganske fersk baby, her vist som søt og sovende.  Knappene er fra ebay-kjøpet mitt.

Juli sokker 

Jeg ligger litt på etterskudd når det gjelder september og oktober sokkene. Juli sokken var drops mønster på babysokker, så de ble prioritert. For sokker må jo Julie ha. Sokkene ble veldig greie til å ha utenpå strømpebukse til f.eks kjoler.

 En liten hånd
Jeg synes dette bildet er så koselig at jeg bare måtte legge det ut ;-) Lille hånden til Julie.

1 kommentar:

Margrethe sa...

Julie ser enormt stor ut på det bildet. Slutt å mate henne så mye, jeg vil også leke med nurk og ikke bare elefantbaby!