søndag 20. september 2009

August sokk ferdig

Endelig er jeg blitt ferdig med august sokkene. De har ligger som en dårlig samvittighet i strikkekurven og ventet på at jeg skulle ta tak i de. Andre prosjekter er blitt lagt opp og strikket ferdig i mellomtiden. De skal jeg vise her i bloggen om noen dager.Jeg har strikket sokkene i Opal sokkegarn. På leggen har jeg strikket med en tråd alpakka for at sokkene skal bli gode og varme nå når høstværet setter inn. Jeg har nemlig noen fine sko jeg har lyst til å bruke i høst, men de har ikke plass til tykke sokker i seg. Men med disse sokkene kommer høsten til å bli varm og god.

Sokkene er strikke med utsiden inn. Se det nederste bilde i hjørnet. Gikk i grunnen veldig greit når jeg først ble venner med mønstret.

Da gjenstår bare en ufo, en strikkejakke i Alpakka som ble begynt på i sommer. Men først skal jeg få kjøpe garn til å strikke disse herlig september sokkene.

3 kommentarer:

Mona sa...

Nydelige sokker. :) Ha en kreativ søndag.

KRØLLEMIKKEL sa...

Så flotte sokker. Flott blogg som jeg har kost meg med en stund.

Annelive sa...

Men flotte sokker ble det selv på etterskudd:-)