søndag 20. september 2009

Baby og blomster på en søndag

Nå er det ikke lenge igjen til termin og jeg venter spent på når vårt lille nurk har tenkt til å komme til denne verdenen. Håper ikke det blir så lenge til. I mellomtiden kan jeg vise noen glimt fra hennes rom.

Dette nydelige te-settet fikk jeg fra to gode venninner i bursdag / babyshower gave. Det er i tre og veldig innbydende. Det kommer nok til å bli noen år til hun kan leke med det, men i mellomtiden gjør det seg veldig fint opp på hyllen.

Bodyen er gave fra en annen venninne, kjøpt fra Ugly design. Utrolig kul! Og så er det jo greit å ha noen klær som baby kan vokse inn i.

Veggpynten tilhører tante, men siden hun er i USA for tiden, så trenger de ikke ligge nedpakket i esker. Til det er de for fine. De er innkjøpt på hennes reise til Guatemala for snart to år siden.

En av baby sine andre tanter sydde dette til et av sine barn. Nå lå det på loftet siden barna er begynt å bli store. Det passer jo også veldig godt inn på barnerommet og altfor fint til å ligge på et loft.

Blomster
Disse flott rosene kom jeg over på hos en lokal grønnsakshandler til 59 kr. Et "må-bare-kjøpe-med-hjem" kjøp. De har nå stått i over en uke og jeg nyter de fremdeles. Håper på flere slike kjøp.

At vi bor i en byleilighet hindrer oss ikke i å dyrke en grønn hage. I vår plantet vi en del frø, blant annet tomater og noen chilifrø. Vi var veldig spent på om chilien skulle komme frem. I løpet av sommeren har det vokst opp noen høye grønne grener, men noen chilier så vi ikke noe til. Men for en liten måned siden begynte det å vokse ut noe fra blomstene på planten og nå etter en liten måned har vi fått frem mange grønne chilier. De er ikke så skarpe i smaken som kjøpe chilier, men veldig gode.

Nå har vi sikkert 12-15 chilier på altanen. Har du tips til hva vi kan bruke disse til?

2 kommentarer:

anjahsh sa...

Hei, takker for besøk i bloggen min :)

Mye fint du har her og lykke til med baby;)

LYKKEBO sa...

For et fantastisk søtt service!!
Og jeg venter spent på den lille nå....:) Har dere funnet navn til prinsessen?..Nyt og slapp av de siste dagene nå..:)
Klem