tirsdag 3. november 2009

Gave til tante


Tanten til Julie har strikket mange fine plagg til Julie og da må jo Julie gi noe tilbake... Julie kan riktignok ikke strikke ennå, men hun har sittet på mor sitt fang når dette sjalet er blitt strikket.

Rosa sjal til tante Margrethe ;-) Rosa fordi det er fargen til tante og Julie...



Mønster er tilfeldigvis det samme som et sjal søs har strikket til meg.. Oppskriften finnes her. Garnet er Kitten Mohair og jeg brukte akkurat ett nøste. Sjalet blir deilig når det er litt kaldt, sånn som været er i Carlifornia i desember.


Julie tester ut sjalet. Det funkere også fint som teppe for en sovende liten baby.

4 kommentarer:

Margrethe sa...

Hurra! Det garnet kjenner jeg igjen ogaa! Tror det finnes et til noste i garnbutikken i kjelleren :)

Tusen takk!

Synnøve sa...

Skjønn Julia og tante Margrethe er heldig.

mimouna sa...

Så fint sjal. En koselig gave som tanten nok setter stor pris på.

sipusa sa...

Hei!
Måtte jo innom og titte på bloggen til søstra til Margrethe:-)

Kom helt til jordbærbilder før jeg gav meg:-)
mye fint å se på her, masse babyklær men det er jo opplagt, synes du presenterer dem bra:-)

Gratulere med den lille forresten, har hørt litt om henne på HB:-)