torsdag 12. november 2009

Tulipaner på en torsdag


Jeg fikk en fin bukett tulipaner i forskjellige farger av en venninne som var på babybesøk. De har nå sprunget ut og jeg nyter disse fine blomstene. Tulipaner er virkelig noen av yndlingsblomstene mine. Røde og hvite tulipaner forbinder jeg meg jul. Fargede tulipaner får meg til å tenke på våren og alle blomstene som skal sprette opp.

I natt skal bruke tulipantrikset for å få blomstene til å vare lengre. Binde de sammen med avispapir, sette de kjøling med lite kaldt vann i vasen sammen med litt potetmel. De forlenger livet til disse skjøre blomstene opptil flere dager. Alt man lærer av å jobbe flere år i blomsterbutikk


4 kommentarer:

Margrethe sa...

Så fine tulipaner. Hvilket program har du laget montasjen i? Du bør forresten utvide hovedkollonnen din, den er litt for smal til bildene. Jeg kan gjøre det eller du kan få din mann til å hjelpe deg, er fort gjort.

Hannes hage sa...

Så nydelig tulipaner, og takk for gode tips for å få dem til å holde lengre. Ha en fin og koselig helg.

LYKKEBO sa...

Tulipaner liker vi!!!
Håper alt står til med deg og lille-moren:)

Klem

Margrethe sa...

Utfordring til deg!